Și-a revenit după 12 ani petrecuți în comă! Am auzit totul, inclusiv pe mama mea spunând: „Sper să mori!”

Foto: dailymail.co.uk
Viața puștiului de 12 ani Martin Pistorius din Africa de Sud avea să se schimbe radical după ce medicii l-au diagnosticat cu meningită criptococică. 

Foto: huffingtonpost.com
Într-o zi a fost trimis acasă de profesori pe motiv că se simte rău. Primele simptomele au fost unele banale, dureri de gât și somnolență. Boala a avansat și într-un final Martin și-a pierdut abilitatea de a-și controla brațele și picioarele. Doctorii i-au zis familiei că nu mai pot face nimic pentru el și l-au trimis acasă spunându-le părinților să aibă grijă de el până se va stinge din viață. Medicii le-au mai spus părinților că Martin nu mai este conștient de ceea ce se întâmplă în jurul lui. Acasă, părinții trebuiau să-l spele, să-l hrănească și să-i schimbe poziția la fiecare două ore pe timpul zilei. La un moment dat, parinții lui Martin, l-au trimis pe acesta la un centru de îngrijire. După doi ani de comă profundă, la vârsta de 16 ani a început să fie conștinent de situația în care se afla pentru prima data, dar încă tot nu-și putea mișca membrele. A fost nevoie de alți 10 ani pentru ca Martin să poată comunica din nou. În acești 10 ani, Martin și-a petrecut majoritatea timpului cu îngrijitorii de la centrul de îngrijire unde a fost abuzat verbal, fizic și sexual.

Foto: huffingtonpost.co.uk


„A fost terifiant. Bineînțeles că ei (părinții lui Martin) s-au simțit îngrozitor când au aflat mai târziu despre aceste abuzuri. Tatăl meu i-a denunțat dar toți îngrijitorii au negat abuzurile și nu s-a rezolvat nimic. Îngrijitorii mă trăgeau de păr iar ochii îmi lăcrimau de durere. Mă forțau să mânănc iar pentru că nu voiam, țipau la mine. Știam că dacă plâng, nu o să fac altceva decât să înrăutățesc situația. Am fost obligat să beau ceai fierbinte și hrănit până m-am îmbolnăvit, iar pe urmă eram pălmuit, țipau la mine, mă făceau să mă simt mizerabil. Apoi urmai atacuri sexuale venite din partea femeilor care trebuiau să aibe grijă de mine. Una dintre femei, venea în camera, se încăleca pe mine și simula o partidă de sex. Apoi mă atingea în zona genitală. Nimic nu mă făcea să ma simt mai neputincios decât în momentele acelea. Voiam să fug.” 

Foto: cuatro.com


Un alt lucru terifiant de care își amintește Martin sunt orele interminbile în care era nevoit să se uite la televizor, fiind forțat să se uite la Barney (emisiune pentru copii). Cel mai dureros moment a fost acela când mama sa, convinsă fiind că Martin nu este conștient de nimic, i-a zis „Sper să mori.” În cele din urmă, Martin a învățat să se desprindă de toate acele lucruri teribile pe care le auzea constant. Tocmai acele încerări de a se gândi la altceva l-au făcut să dezvolte progrese neurologice. La vârsta de 25 de ani (în 2001), starea lui s-a îmbunătățit considerabil iar terapistul lui a observat că Martin încerca să comunice. Din acel moment, starea lui Martin s-a îmbunătățit zi de zi reușind chiar miracole. În primul rând a învățat cum să comunice prin intermediul unul computer, apoi a mers la școală și a obținut o diplomă. S-a căsătorit, și-a deschis o firma online de web design, a învățat să conducă mașina și a scris o carte despre experiența sa, Ghost Boy care între timp a devenit best seller. 

Foto: ghostboybook.com